Δωρεάν Υλικό για το στολισμό της τάξης
Κάνετε κλικ επάνω στην αφίσα για να την κατεβάσετε σε μορφή pdf υψηλής ανάλυσης για εκτύπωση.
Μπορεί να είμαστε διαφορετικοί… αλλά σε αυτή την τάξη, κολυμπάμε όλοι μαζί!
Κάποιοι από εμάς είναι σαν δελφίνια – γρήγοροι και μεθοδικοί.
Άλλοι μοιάζουν με χταπόδια – πιάνουν τα πάντα ταυτόχρονα (και μετά μπερδεύονται λίγο).
Υπάρχουν και τα χελωνάκια, που πάνε με τον ρυθμό τους… αλλά πάντα φτάνουν.
Και φυσικά, κάποιοι είναι σαν χρυσόψαρα – ξεχνάνε τι ήθελαν να πουν, αλλά χαμογελούν πάντα!
Κι όμως – όσο διαφορετικά κι αν κολυμπάμε – η τάξη μας είναι ένας ωκεανός συνεργασίας. Δεν μας νοιάζει ποιος κάνει τούμπες, ποιος κάνει παλαμάκια ή ποιος απλά… επιπλέει. Μας νοιάζει να μένουμε μαζί, να βοηθάμε όποιον κουράζεται και να κάνουμε μπουρμπουλήθρες ενθουσιασμού για κάθε μικρή επιτυχία! Γιατί σε αυτή την τάξη… δε χρειάζεται να είσαι ο πιο γρήγορος, ούτε ο πιο έξυπνος, αρκεί να είσαι ο εαυτός σου – και να μην φοβάσαι να κολυμπήσεις μαζί μας.
Εσύ τι τυπάκι είσαι;
Ας βοηθήσουμε τους μαθητές μας να αναγνωρίσουν τα θετικά τους χαρακτηριστικά. Κάθε τύπος μαθητή έχει κάτι να προσφέρει στην πολυφωνία και την διαφορετικότητα μιας τάξης. Κι αν κάποιος αναγνωρίζει 2 ή 3 τύπους στον εαυτό του… είναι απόλυτα φυσιολογικό! Κανείς δεν είναι μονοδιάστατος… κάθε προσωπικότητα έχει πολλές πλευρές κι αυτό έχουν ανάγκη να το αναγνωρίσουν και να το κατανοήσουν τα παιδιά όλων των ηλικιών.
Η φιλία δίνει φτερά!
Αγοράστε ένα λούτρινο πουλάκι και επιβραβεύστε τα παιδιά όταν δείχνουν έμπρακτα τη φιλία τους στα άλλα παιδιά. Κάθε εβδομάδα ένας μαθητής παίρνει στο θρανίο του τον ‘’Φτερωτό φίλο’’. Με τον τρόπο αυτό επιβραβεύεται η θετική συμπεριφορά των παιδιών και ενισχύονται οι φιλικοί δεσμοί μεταξύ τους.
ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΤΥΠΩΣΙΜΟ για κινητοποίηση των μαθητών και ενίσχυση των μεταγνωστικών στρατηγικών. Ας συζητήσουμε στην τάξη: πώς μαθαίνω καλύτερα; Πότε πρέπει να ζητάω βοήθεια; Πώς μπορώ να λύσω διαφορετικά ένα πρόβλημα; Για να θυμόμαστε πάντα ότι η διαδικασία της μάθησης θέλει να βουτήξουμε στα βαθιά, να ‘’παλέψουμε’’, να βρούμε λύσεις και τελικά να βγούμε νικητές. Οι μαθητές που ξέρουν να μαθαίνουν δεν φοβούνται να βουτήξουν πολύ βαθιά στον ωκεανό της μάθησης.
Στα παιδιά δεν αρέσει το γράψιμο! Στα περισσότερα παιδιά! Κι όσοι έχουμε ή ασχολούμαστε με παιδιά το γνωρίζουμε καλά! Αποφεύγουν το γράψιμο γιατί τα κουράζει λένε… γκρινιάζουν όταν έχουν μεγάλα κείμενα να γράψουν… η γενιά της εικόνας και της πληκτρολόγησης, η γενιά των σύντομων μηνυμάτων δεν βρίσκει λόγο να γράψει με τον πατροπαράδοτο τρόπο… με χαρτί και με μολύβι! Ας τους δώσουμε εμείς τους λόγους που το γράψιμο κάνει καλό! Εκτυπώστε το και βάλτε το στο δωμάτιο ή στην τάξη για να τους υπενθυμίζεται κάθε φορά που «γκρινιάζουν»… πόσο καλό κάνει το γράψιμο… στην μάθηση!
Όλοι μας έχουμε μια μοναδική ιστορία! Μια ιστορία που διαμορφώνεται από την προσωπικότητά μας και τις στιγμές μας! Οι άνθρωποί μας, τα γεγονότα και οι προτιμήσεις μας μας κάνουν μοναδικούς και ξεχωριστούς από τους άλλους. Γι’ αυτό κι η προσωπική μας αυτοβιογραφία είναι μια ιστορία που μπορούμε να γράψουμε μόνο εμείς και να την μοιραστούμε με τους συμμαθητές μας. Γιατί το μοίρασμα καλλιεργεί την συνοχή…την κοινωνική συνοχή. ΔΩΡΕΑΝ εκτυπώσιμη δραστηριότητα για μέσα στην τάξη! Γιατί κάθε παιδί είναι μοναδικό και κάθε ομάδα έχει τη δική της δυναμική.
Ένα ΔΩΡΟ για τη νέα σχολική χρονιά, με αγάπη από εμάς για εσάς! Μια αφίσα για την τάξη, το δωμάτιο, το τμήμα ένταξης!
Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ και εκτυπώστε τη διακήρυξη για τη φετινή χρονιά!
Για να υπενθυμίζουμε καθημερινά στους εαυτούς μας και στα παιδιά ή τους μαθητές μας τι είναι σημαντικό, τι σημαίνει επιτυχία και τι προσπάθεια!
Κι ίσως μια καλή ιδέα: να ζητήσουμε από τα παιδιά να φτιάξουν αφίσες με την δική τους προσωπική διακήρυξη και τους στόχους για τη φετινή χρονιά!
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ σε όλους!!!