210 8145 670

«DISLEXIA ……A DIFRENT WAI OV LERNIN»


ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ - Κυριακή 20 Μαρτίου 2016

Πώς θα διαβάζατε τις λέξεις: cat, kitten, back, queen Christmas;

Ακούμε /k/,αλλά βλέπουμε διαφορετικά γραφήματα.

Η Αγγλική γλώσσα παρουσιάζει πληθώρα ανώμαλων λέξεων, εξαιρέσεων αλλά και φωνολογικών ιδιαιτεροτήτων. Στα Αγγλικά, αυτό που γράφουμε δε συμβαδίζει πάντοτε με αυτό που διαβάζουμε. Αντίθετα, στην ελληνική γλώσσα, σχεδόν πάντοτε, γράφουμε ό,τι ακούμε και διαβάζουμε αυτό που βλέπουμε (φωνολογικά ομαλή γλώσσα). Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι δυσκολίες που παρουσιάζουν οι Έλληνες μαθητές στην εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας, χρειάζεται η εφαρμογή μιας εξειδικευμένης μεθόδου. Η μέθοδος αυτή οφείλει να τηρεί τις παρακάτω παραμέτρους:

  • να εξοικειώνει το παιδί με τα γραφήματα (γράμματα) και τα φωνήματα (ήχους) της Αγγλικής γλώσσας
  • να ασκεί τον μαθητή στα παραγλωσσικά στοιχεία της Αγγλικής γλώσσας (τόνος και ρυθμός) και στην μουσικότητά της
  • να εξασκεί το παιδί πρωτίστως στην ανάγνωση και στην οπτική αναγνώριση συλλαβών και λέξεων
  • να είναι πολυαισθητηριακή, δηλαδή η διδασκαλία να ενεργοποιεί όλα τα αισθητηριακά κανάλια (οπτικό, ακουστικό, κιναισθητικό)
  • να είναι ευέλικτη και να αξιοποιεί τις δυνατότητες του μαθητή
  • να προσφέρει καλά οργανωμένη γνώση , κοντά στο επίπεδο που ήδη τα καταφέρνει ο μαθητής
  • να καλλιεργεί την ενεργή συμμετοχή του μαθητή
  • να συμβάλλει στην ποιοτική τροποποίηση διδασκαλίας βάσει των αρχών που διέπουν τη συνεκπαίδευση
Ιδιαίτερη σημασία στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας έχει η επαφή των μαθητών με το πολιτισμικό περιβάλλον και η εξοικείωσή τους με τις αυθεντικές συνθήκες επικοινωνίας αυτής της γλώσσας. Με τη βοήθεια του διαδικτύου, ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει εφαρμογές για οπτικοακουστική μετάφραση με σκοπό να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών και να προάγει ένα κλίμα αλληλεπίδρασης με διαδραστικές ασκήσεις για όλα τα επίπεδα της μαθησιακής διαδικασίας.

Περιεχόμενο εκπαιδευτικής ημερίδας

  • Σύγχρονες υποθέσεις αιτιολογίας της δυσλεξίας & τα πρόσφατα ευρήματα που τις υποστηρίζουν
  • Μαθησιακά προφίλ: χορήγηση ερωτηματολογίου για την ανεύρεση του ατομικού μαθησιακού προφίλ του συμμετέχοντα. Κατανόηση της σημασίας του μαθησιακού προφίλ στη εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Πώς μαθαίνουν τη γλώσσα τους οι Άγγλοι μαθητές (σύντομη παρουσίαση των μεθόδων)
  • Διαφορές ελληνικής και αγγλικής γλώσσας.
  • Διαδικασία αξιολόγησης στα γνωστικά αντικείμενα της ανάγνωσης, της ορθογραφίας, της γραμματικής και του γραπτού λόγου (φύλλα εργασίας και βιωματικές ασκήσεις).
  • Θέτοντας εκπαιδευτικούς στόχους (βιωματικές ασκήσεις).
  • Τρόποι διδασκαλίας και τεχνικές παρέμβασης στα ακόλουθα γνωστικά αντικείμενα:
    1. Φωνολογική καλλιέργεια
    2. Γραμματική
    3. Λεξιλόγιο
    4. Ορθογραφία
  • Μεταγνωστικές στρατηγικές (μαθαίνοντας τα παιδιά πώς να μαθαίνουν)
  • Παρουσίαση και χρήση οπτικοακουστικού υλικού και νέων τεχνολογιών ,πολύτιμα εργαλεία στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

7 ώρες (με ενδιάμεσα διαλείμματα)

Εισηγήτριες Σεμιναρίου


Κοκκώνη Ανθή, Ειδ. Παιδαγωγός :
Η κυρία Κοκκώνη Ανθή γεννήθηκε το 1973. Είναι κάτοχος πτυχίου Κοινωνιολογίας από το Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Έχει παρακολουθήσει κύκλο μαθημάτων Παιδαγωγικού περιεχομένου και έχει αποκτήσει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Δυσλεξία διετούς φοίτησης (ΜΕd. in Specific Learning Difficulties), από το University of Swansea, Wales (UK) από όπου και αποφοίτησε το 1999. To 1997-1998, σε συνεργασία με το University of Swansea και το British Dyslexia Association (BDA), εργάστηκε ως Υπεύθυνη Ειδική Παιδαγωγός μιας ομάδας παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες σε Δημόσια δημοτικά σχολεία της Ουαλίας. Από το 1998-2001, η επαγγελματική της προϋπηρεσία περιλαμβάνει την απασχόλησή της ως Ειδική Παιδαγωγού σε ιδιωτικά κέντρα αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά και εφήβους. Είναι κάτοχος άδειας διδασκαλίας δημοτικής εκπαίδευσης σε κανονικά και ειδικά σχολεία, πιστοποιημένη από το Υπουργείο Παιδείας της Αγγλίας και έχει λάβει εξειδίκευση στον τομέα της δυσαριθμησίας. Το 2001, εργάστηκε στο Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι) ως υπεύθυνη του έργου υποστήριξης, συντονισμού και διαχείρισης του προγράμματος: «Δράσεις ποιοτικής αναβάθμισης των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών». Το 2010-2011 εργάστηκε στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στο Ίλιον όπου και ανέλαβε τη διάγνωση αλλά και τον σχεδιασμό προγραμμάτων παρέμβασης ενηλίκων (18-60 ετών). Από το 2001 είναι ιδιοκτήτρια του πρότυπου Κέντρου Λόγου και Μάθησης, με την επωνυμία «λεξιμάθεια». Απασχολεί 25 αυστηρά εξειδικευμένους επιστήμονες: ειδικούς παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους, κλινικούς ψυχολόγους, νηπιαγωγούς και κοινωνιολόγους. Το 2012 το κέντρο «λεξιμάθεια», συνεργάστηκε με το Πανεπιστημίου Αθηνών αναφορικά με την εγκεφαλική οργάνωση των μαθητών μέσα από πρωτοποριακές, για τα ελληνικά δεδομένα, μεθόδους απεικόνισης εγκεφάλου. Η κυρία Κοκκώνη έχει συμμετάσχει σε πληθώρα διεθνών και τοπικών συνεδρίων και σεμιναρίων. Διοργανώνει κύκλους σεμιναρίων με ποικίλη θεματολογία και άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά και εφημερίδες. Η συγγραφική της δραστηριότητα περιλαμβάνει την έκδοση βιβλίου για την διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (5μελής ομάδα). Το 2012, ανέλαβε επίσης τον αρχικό σχεδιασμό, υπό έκδοση βιβλίου για τη δυσαριθμησία. Είναι γνώστης της νοηματικής γλώσσας κωφών και μιλάει άπταιστα Αγγλικά και Γαλλικά. Είναι παντρεμένη και μητέρα δύο παιδιών.

Περικλέους Κατερίνα, Ειδ. Παιδαγωγός :
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1975. Σπούδασε Αγγλική Γλώσσα & Φιλολογία (Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) κι απέκτησε Πτυχίο Master M.Ed στις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Πανεπιστήμιο Leeds). Έχει εκπαιδευτεί στην Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς και στους εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας σε παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού (TEAACH, PECS). Από το 1999, η επαγγελματική της προϋπηρεσία περιλαμβάνει την απασχόλησή της ως Ειδική Παιδαγωγού σε ιδιωτικά κέντρα αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά και εφήβους. Εξειδικεύεται στη διδασκαλία Αγγλικών στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.. Η κυρία Περικλέους έχει συμμετάσχει σε πληθώρα διεθνών και τοπικών συνεδρίων και σεμιναρίων. Συμμετέχει επίσης ως εισηγήτρια σε κύκλους σεμιναρίων με ποικίλη θεματολογία κι αρθρογραφεί σε περιοδικά για γονείς και παιδιά Έχει συνεργαστεί με σχολές γονέων, με Δήμους και το ΚΕ.Θ.Ε.Α. Η συγγραφική της δραστηριότητα περιλαμβάνει την έκδοση βιβλίου για την διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (5μελής ομάδα). Είναι μέλος του EDA και της ΠΕΕΠ Αθηνών.


lexim

ΚΟΚΚΩΝΗ ΑΝΘΗ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ / ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ

lexim

ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ / ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ

Σε ποιους απευθύνεται

To σεμινάριο απευθύνεται σε καθηγητές Αγγλικής Γλώσσας & ειδικούς παιδαγωγούς

Xώρος διεξαγωγής σεμιναρίου

Το βιωματικό σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Πρότυπου Κέντρου Λόγου και Μάθησης «ΛΕΞΙΜΑΘΕΙΑ», στον Άγιο Στέφανο Αττικής, Χελμού 17. Σκοπός μας είναι οι συμμετέχοντες να έρθουν σε άμεση επαφή με το θεραπευτικό χώρο και το αποκαταστασιακό υλικό.

Πρόσβαση μέσω Εθνικής οδού ή μέσω σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας - Χαλκίδας
(Κάνετε κλικ για να δειτε το χάρτη).

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 135 € (ευρώ)

Τελική ημερομηνία υποβολής συμμετοχών: 15 Μαρτίου 2016.
Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:

  • Φάκελος σημειώσεων και βιβλιογραφία.
  • Πιστοποιητικό παρακολούθησης
  • Καφές και σνακ στα διαλείμματα

Τα στοιχεία για την τραπεζική κατάθεση θα αποστέλλονται μέσω e-mail. Προκειμένου να κατοχυρώσετε την συμμετοχή σας θα πρέπει να έχετε καταβάλει το 50% του συνολικού ποσού έως τις 15/3/2016. Το υπόλοιπο μπορείτε να εξοφλήσετε μέχρι και την ημέρα του σεμιναρίου.

Για ομαδικές συμμετοχές άνω των 2 ατόμων, υπάρχει έκπτωση στην αρχική τιμή του σεμιναρίου.

Δήλωση συμμετοχής:

(κάντε κλικ εδώ)


O χώρος μας

Ζεστός, καθαρός, οικογενειακός

Εmail Us

Θέλετε να βοηθήσουμε εσάς ή το παιδί σας?

Kαθημερινά απαντάμε σε όλους τους γονείς και τους ενημερώνουμε με ποιούς τρόπους μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους.

Εμπειρία

16

ΧΡΟΝΙΑ υπευθυνότητας

Online Κοινότητα

Έμπνευσή μας η οικογένεια

Γνωρίσαμε

2000

ΠΑΙΔΙΑ. Παίξανε & μάθανε μαζί μας.

Εξειδίκευση

25

ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ. Μία ομάδα γεμάτη ζήλο.